Algemene voorwaarden Distrishop
15 september 2022
Welkom
Hi, welkom op DistriShop! Bedankt voor het lezen van onze voorwaarden Op deze pagina worden onze gebruiksvoorwaarden en regels uitgelegd. Door DistriShop te gebruiken, ga je akkoord met alle regels die we hier uiteen hebben gezet.
Als je onze (DistriShop) website (Site) en de services die we aanbieden (Services) gebruikt, ga je ermee akkoord dat je een DistriShop-account (Account) moet aanmaken om de Services en Site te gebruiken, en dat alle hierin uiteengezette voorwaarden (Voorwaarden) van toepassing zijn als wettelijk bindende regels.
Gebruiker/Winkel
Je kunt onze website bezoeken, je wordt dan gezien als gebruiker. Je kunt ook producten aanbieden en verkopen aan gebruikers, dan ben je een Winkel. Als winkel moet je je houden aan de Algemene Voorwaarden Winkels
Overeenkomst
Overeenkomsten om producten te kopen van een Winkel komen alleen tot stand tussen de Gebruiker en een Winkel. Wij zijn geen partij bij dergelijke Overeenkomsten, wij faciliteren alleen en stellen Gebruikers en Winkels in staat dergelijke Overeenkomsten aan te gaan.
Wijzigingen in de voorwaarden
Het is goed om te vermelden dat we van tijd tot tijd wijzigingen in de voorwaarden kunnen aanbrengen. Als je onze website en / of services blijft gebruiken na een wijziging, betekent dit dat je tevreden bent met de wijzigingen die we hebben aangebracht, zodat je een gebruiker kunt blijven.
Een account aanmaken.
We zouden graag in een voor iedereen volledig vrije wereld leven, maar volgens de wet moet je 18 jaar of ouder zijn om je aan te melden bij DistriShop en volledig gebruik te maken van een DistriShop-account. Het is ook belangrijk om te vermelden dat als je eenmaal het DistriShop-account hebt aangemaakt, je volledig verantwoordelijk bent voor alle activiteiten op dat account.
Iedereen kan de site bezoeken zonder zich te registreren, maar om volledig gebruik te maken van de functies van DistriShop, moet je een account bij ons aanmaken door ons je volledige naam, e-mailadres, telefoonnummer te vertellen en een wachtwoord te maken.
We kunnen niet genoeg benadrukken hoe belangrijk het is om ervoor te zorgen dat de informatie die je ons geeft accuraat en volledig is. Zorg ervoor dat je jezelf niet voor doet als iemand anders (zelfs niet per ongeluk) of namen kiest die op enigerlei wijze aanstootgevend zijn voor andere mensen. Als deze regel wordt overtreden, betekent dit dat we je account moeten annuleren.
Dus, zoals al vermeld, ben je verantwoordelijk voor alle activiteiten op het account en voor het vertrouwelijk houden van jouw wachtwoord. Als je een vermoeden hebt dat iemand jouw account zonder je toestemming heeft gebruikt, moet je ons dit zo snel mogelijk laten weten door een e-mail te sturen naar info@distrishop.nl en ons vragen jouw account te blokkeren.
Hoe werkt DistriShop
DistriShop is een bezorgservice. Het is de postbode die bij de gebruikers pakketten afgeeft op het moment en tijdstip dat hen het beste uitkomt. Deze pakketten zijn afkomstig van:
- Lokale winkeliers
- Lokale webshops/distributiepunten
- Bezorghubs
- Pakketboxen
De leveranciers van de pakketten kunnen ervoor kiezen om de bezorgkosten zelf voor rekening te nemen, dan wel dat de afnemer de bezorgkosten direct aan DistriShop voldoet.
Er zijn de volgende mogelijkheden:
Uitnodiging.
Wanneer een lokale winkel of een webshop een productaanbieding maakt, nodigt hij gebruikers uit om het door hen aangeboden product te kopen. Iedereen die een dergelijk aanbod accepteert, koopt het product en vormt een juridisch bindende overeenkomst met de winkelier. DistriShop maakt geen deel uit van of is geen partij bij de overeenkomst - de overeenkomst is een directe juridische relatie tussen de winkel en de individuele gebruikers, die zijn overeengekomen om een product te kopen of te reserveren.
Bezorgopdracht
Een afnemer geeft Distrishop een bezorgopdracht. Nadat hij bij een leverancier een bestelling heeft geplaatst en hiervoor een gereed melding heeft ontvangen, maakt hij/zij een account aan of logt in op de website van DistriShop. Hier kiest hij/zij het bezorgmoment waarvan het zeker is, dat hij/zij of een huisgenoot thuis is.
Hij/zij stuurt de ordergegevens / het bestelnummer door naar info@distrishop.nl . Op het gereserveerde moment wordt vervolgens het pakket door Distrishop afgehaald bij het distributiepunt. Vervolgens wordt het pakket door een medewerker van de DistriShop aan de opdrachtgever op de afgesproken dag/moment aangeboden.
Distrishop
- Distrishop is een lokale bezorgservice in stadsdeel Amsterdam Nieuw-West
- Distrishop faciliteert de einddistributie als laatste schakel van de winkel naar de gebruiker, waarbij de besteller kan aangeven op welke dag en op welk moment het pakket bij hem of haar thuis of op het werk kan worden bezorgd.
- Distrishop vervoert het pakket van de bezorghub naar de besteller. De hub kan de winkel van een lokale winkelier zijn of een ophaalpunt van een webshop. Hieronder vallen ook de pakketboxen waar pakketten kunnen worden opgehaald of ingeleverd.
- Bij het niet thuis zijn op een geboekte datum/tijdstip voor het aannemen van een pakket, is het nodig een nieuwe bezorgafspraak te maken. Er kan dan geen gebruik meer worden gemaakt van de gratis bezorging. Het is dan nodig om een nieuwe betaalde bezorgafspraak te maken.
- Distrishop is niet aansprakelijk voor schade of het kwijtraken van het pakket, tenzij er sprake is van onzorgvuldig handelen tijdens het vervoer of bij de afgifte van het pakket.
- Distrishop bezorgt alleen op het adres zoals dat op het adresetiket is aangegeven, tenzij uitdrukkelijk is aangegeven om het pakket op een ander adres, zoals bij de buren, te mogen afgeven.
Leverings- en retourneringsbeleid
- Distrishop is een lokale bezorgservice in het stadsdeel Amsterdam Nieuw-West, waarbij pakketten van lokale winkels en webshops, op een dag en moment naar keuze, thuis of op het werk kunnen worden bezorgd.
- Voor het leverings- en retourneringbeleid van bestellingen gelden de voorwaarden zoals deze door een individuele lokale winkelier of webshop gelden.
- Distrishop faciliteert de retournering door het te retourneren pakket op te halen bij de klant en dit af te geven bij een retourpunt. De klant krijgt hiervan een bevestiging.
- Voor retourneringen gelden dezelfde tarieven als voor bezorgingen, tenzij het te retourneren pakket wordt meegegeven bij een (nieuwe) bezorging.
- Bij een annulering van een bezorgopdracht, zal er een refund van de bezorgkosten plaatsvinden.
- Is een klant niet tevreden over de bezorgservice van Distrishop, zal er een refund van de bezorgkosten plaatsvinden.
- Distrishop is niet aansprakelijk voor schade of het kwijtraken van het pakket tijdens het vervoer van het pakketpunt naar de klant, tenzij er sprake is van onzorgvuldig handelen door Distrishop.
Gegevens Distrishop
Hieronder vind je informatie over ons:
De wettelijke naam van ons bedrijf is:
Media Dynamics / DistriShop
Kantoorhoudend op:
Valutaboulevard 33
1060 RX Amsterdam
(Let op: dit is geen afhaal- of bezorgadres)
Ons telefoonnummer is:
06 24703262
E-mail adres: info@distrishop.nl
Wij staan ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 63302381